Pechfógl princál vod šípkatý Růži z bichle Když zatéká do perníku vod Vlaďky Černajové

06.09.2019

Já sem měla bét kingálka, vo tym žádná! Už vod šropálskéch járů sme byli se švicó na mesry. Vona byla taká krpatá a tata si špílčil enem s ňó.

Zacálovali jí učitelskýho, aby jí nabušil do budky, jak se špílčí na gajgle. Mě šópli k narglám enem triangl, aby sem z teho nebyla v ponoru. Zatímco vona si prubovala jak sfachčit betálný pukrle a jak špicově po princálech mrknót augló, mě buchli befel, ať špílčím ragby. Ale to bylo v cajku, páč sem v tym byla fest machr. S našó sajtnó "Šípkatí ramloňi" sme vybóchali třikrát za sebó goldnovó placku a kingálův pohár. Můj dresové tričmen teďkajc visí v zámošu v obýváku hnedkajc vedlevá dódova plechovýho džíndresu a oldmutřinéch tangáčů z pásu cudnosti. To pré ale moc nefachčilo, dyž měla oldmutra šest vodlitků a její staré byl přitem v třípětkojárový mixně.

Růži bušili do budky jak klapat ve šteklách a já sem razila po valdecu s krochnó a s jégrmajstrem sadit mixnu zajochom. No holt mě na kingálské židlofon už ve šropálskéch járech vysadili stopku.

Ale šecky tytok levý války zacáluje Růža řepó, vo tym žádná. Pré do ní začl vařit lověnu zaséc ňáké princál, ale já sem ju těžce proklela, tak su zvědavá, co ten pasr vygóme. Už je pré narychtované na štreku a bude tadyk v cuku letu. Ale až zblikne tu šípkató džunglu, hodí na to kakáč a pila povalí curyk na domašov, jak všici vostatní kořeni, keří doklapali před ním.

Všici hantýrujó, že pré má furt betyš fasádu jak před kilem járů, dyž zagróňala. Že má furt na tachecu sednást járů a je řácká feškoc. Jak to ale můžó gómat, dyž ju nikdo nezblikl? Co dyž mě enem pucovali, aby sem jim tu džunglu vomigal, páč nemajó našpórovaný love na křoviňák?

Všici tam kilo járů hážó fifanó, všady vokolo kře, včeliska čapli ňáké chabrus, že majó štýlko veliký jak gripenový éro. Po berglách valijó divoký sajtny vlčmenbékaček. Vlčmeni ty békačky ponéprv na husto tlačili a žebř, ale po ňáký časůfce se jim ten imrvére sténé flajš začl eklovat a tak se s něma začli rači šmajchlovat. Za tech kilo járů se jim ňák čenžly hormóny a tak bečijó na moncl a potym zagřufnó meďóra. Až se z teho šlofíka zretýruje jejich bačmen, tuty ho z teho vodlifrujó do šaškeca.

Von měl místo mě klapat za Růžó můj brácha. Má víc járů na tachecu a tym pádem by měl nahodit helfku princezce v prvé lajně von. Ale von je mošna a vařil na šecky těžký serpentýny, aby nemusel valit pali. Že pré zrovnajc začl nacvičovat baletácký války a dyž teho teďkajc nechá, tak mu ztvrdnó kyčle a taky že nemá žádný bicály, s keréma by temu šípkatýmu křu vysadil mlatu. No, mám trochec tušimice vodkáď fukéř fóká, páč je imrvére zašpérované na cimře se svym panošem Pájó a pré se tam celé deň šermujó. Gómu, že do pár metrů povalijó k mlénu se somrem vo registrovanó pasrgrilku. No je mně to egál, akorát, že teďkajc musím princezce vysadit helfku já.

Už dva metry klapu po šeckéch lontech a nésu štond nahodit rychtyk azimut. Si to prubnite, dyž vám všady špléchnó: "Za sedmó berglů a sedmó tekutéch pryglů..." Ale kerým azimutem, kurňa? Takže sem se už dvakrát felil a doklapal do úplně inčího kingálství. V tym prvým mě hókali Bajaja a sceli mě nahókat, ať vysadím bubeníka dračmenovi. No leda kulový, nésu pobóchané a pila sem vzal čáru.

V tym druhym sceli, abysem hópl do rybeca a vytahl z tama goldnové kódr, keré tam ňáká potróblá princezka s goldnovó řepó ztratila, dyž házela voděrady. No žádné šnorchl a plótve mě nesceli pučit, tak sem jim na to hodil kakáč.

Ty princezky só sténak rozmazlený fifleny. Dycky vám buchnó tři úplně pobóchaný vály, kerý máte sfachčit. A ve finišu, dyž na ty koc hodíš voko blížéc, zblikneš, že majó ciferník jak trojku šmirgl, a majó na tachecu víc jak kněžna Libuna, ale kvůlivá tym šminkám na ciferníku to nende zbliknót na prvé čuz. Dyby mně ten kingál rači zacáloval místo klepeta jeho céry ňáký doláče nebo éčka, to by byl těžké laláč.

Buším do teho šípkatýho křa už druhé deň. Cemr mám fest zhuntované, ale je to ňáké levingr. Gómu, že na mě jede levý války ta bosorgapa. Čím víc haluzí umignu, tym víc jich v tem hóští přibyde. Vyrépla vokolo zámoša aji rygól, v kerym, dyž sem do ňé zahučel, sem si málem přemigl vanilky. Potym sem vod ní čapl na budku vasrovicu z retycha, no humpl. Potym po mně šindó švihala ježóry, ale felila se a já sem ji grymlem rozhodil sandál, že už to nerozdéchala.

Pasovka je, že můj mesr je už fest tupé. Nésu s nim štond vodmachlovat ani šochtlu s lančmítem. Růže sice betyš štyngčíjó, ale už se mně to začíná trochec eklovat. Štýlko aji ciferník mám už komplet rozpichané, že gómu nad tym, esik z tý ztráty malinovky nepovalím tlačit mraky, už mám trochec motáka.

Gómu nad tym, že až princezce vysadím lóbanec a vona se zretýruje, čapne ze startu fest fedry z mý fasády, páč do fešnýho princála mám teďkajc hafo daleko. Mám fazónu spíš jak fetingr z Role. Držte mně kolky, páč bysem tadyk nerad makal jak bakeliťák, abych ve finišu zblikl stosednástijárovó bábrdlu Tutovku.

Taky bysem nekdy scel mět vodlitky, tak snáď bude mět po tym kile járů ešče hormóny v ókeju.

No hurá, kurňa, konečně futra! Tak teďkajc se už enem trochec hodím do rychtyku, ulíznót harizony na bok a ešč Tic-tac za žgraň, ať se koc hnedkajc nehodí do vévrtky. Kelcny sem si pucoval naposleď asik před tédněm..

Kurňa, to je kocna, voni mě nehompali....

Kingálství se po hafo járech vylóplo z fifané a na tu mošnu Růžinu švicu si nikdo ani nevzpomněl.

Tadyk můžete zbliknót, že nélepčí koňadry pro familkové valčík só ty, kerý nevařijó křivý války. A borce s betyš fazónó můžó uvařit na tričmen s óbrvýstřihem a vyfachčenó mrkací technikó aji koc, kerý majó v budce pustevnu. Ale to šici gómem.


Sajtna vo brněnským hantecu a těžký čurině
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky