Levingr ve sklepisku

16.01.2023

Morgen sem vyhópl z betle, hodil sem čučku z fenstru aus, kde zoncna betálně šajnila a cvaklo mně budkó, že bysem mohl valit do kšeftu na raku. Enže rak mám pichlé ve sklepisku a vod tý časůfky, co tam fajrovalo mám fedry tam valit hodit voko, páč je tam řácké štyngec a tma jak v pytlošu, páč tam nevalí šalina a pré se tam fest čóruje. Tym pádem mám fedry, že tam feló načapu ňákýho čórkařa, keré mně rozhodí sandál. Vařím budku nad tym, že bysem hodil somr sósedovi, esik by mě pro teho raka nehópl, ale von je sténá mošna jak já. Hážu přemysla nad tym, kdy může bét ideální časůfka na čórku. Gómu, že dyž je sobota morgen je to v ókeju, páč čórovat se klape věčinó v noci, dyž nikdo nedává bacha. Dyby v tym sklepisku šajnily edisonky, tuty by se tam čórovalo míň, vo tym žádná.

Čapl sem do pazór batyšu, dyby sem tam nekeho zblikl, aby sem mu zašajnil do ciferníku a gómal, kdo mě poslal tlačit mraky. Hópl sem do výtaha a zmačkl čudl s óbr eSkem. Vodšpéroval sem futra a pila sem rožl batyšu a šajnil sem do tmy. Výtahový futra se pomaly zabóchly a výtah vodfičel horajn, páč mu nekdo hodil voláre. Fest se mě to tam eklovalo, tak sem si hókl, že na raka hážu kakáč a povalím do kšeftu rači šórem. Házím čučku po čudlu, kerým si výtah znova pozichruju dolu, ale žádné čudl nésu štond zbliknót. Vygómal sem, že asi půl járu temu curyk správcovské na schůzi neco hantýroval vo tym, že tam pichnó místo čudlu zámoš a klíč temu výtahu nahodí befel, dyž se tam tak čóruje. No jasné vál, že ten klíč je pichlé v šochtli na domašově a mě se to vykóřilo z budky. Bóřím na plný kule, ale nikdo mě nečuje. Další pasovka je, že futra só zalátaný betónem, páč sme to na tý sténý schůzi tehdá vodkévali a páč je barák zapichlé v hródě, nésó tam žádný fenstry. A kurňa. Gómu nad tym, esik po mně nekdo bude házet voko, kam se zdéchl. No hoknu nemám, love mě valijó ze socky, ani stařku, šropále a kamoši z knajpy majó vylitó budku. Tym pádem je jasné vál, že tadyk asik zkésnu, dokáď semka nekdo nedovalí.

Su tadyk zašpérované už asik půl metra, ale rychtyk to negómu. Mám těžký fedry, že tadyk zagrebuju do sňa. Už mám řácké módr, ale dycky štígrem neco nandu aji po tmě, páč duracelky v batyši už dávno hodily mávačku. Negómu, jakó ta chálka v pixlách má ranu, ale jednó cháluju kompot, indy třeba čočku. Nekdy mám z teho kufrování fest motáka, páč je chálka járama zkyslá a to buď hodím šavlu nebo v lepčéším případě hážu řáckó barvu.

Jednyho dňa začuju, jak dovalil výtah a šópání futer, fofrem tam trtám hodit voko. Ten co doklapal do sklepiska hodit čučku je fest na haluzi z teho, jakó mám po tym půl metru ranu a bóří na mě neco vo humusáckéch fetingrech. Pila zapluje curyk do výtahu, přibóchne futra a valí zaséc horajn. Kurňa zaséc su tadyk sólobugy.

Za ňákó časůfku, negómu esik hoďka nebo dva dňi, začuju ščekat čokla a nekeho jak vaří: "Pila šópni plótve horajn, ať su štond je zbliknót, esik nemáš mesr, nebo krochnu!!" Negómu vo co go. Do sklepiska nasmykovalo bůra fízlů a šajnijó mě batyšama do ciferníka. Jeden z nich mě podrazí vanilky, šópne mně na plótve klepeta a háže u teho můru, že pré fest štyngčím a mám ranu jak bover z Role. To nésu štond hóknót, esik mě pucuje, páč žádné špígl tadyk néni a v tý tmě bysem sténak zblikl kulový.

Potym mě filcky čapnó pod haluze a scó, abysem jim vysadil noty. Jasné vál, že mě vodtahly na fízlárnu, dyž sem zahantýroval, že flétnu mám na domašově. Benga mě špléchly, že se u nás v baráku pré už začórovaly cajky za čtvrt mega. Ňáké fechtl, asik dvě pětky raků, bildny za dlóhý love a hafo vercajku. Je mě fest čudný, že začórovanó chálku nikdo nenabonzoval.

No, buchli mě do lochu, kde sem házel čekanku, až mě hodijó zvadlo k mlénu, jaké flastr za to čapnu. Sódce zahlásil, že zacáluju mastnó krupicu a ešče si v kameňu vodkrótím vosnást metrů.

Hážu sicnu v tmavý cimře v lochu, kerá je némlich sténá jak ta, v kerý sem vegetil v tym sklepisku. No, betyš ale je, že mám aspoň retych a každé třetí deň nás vodlifrujó do kópelky a hadicó nám vypucujó štýlko.

Po devíti metrách mě buchli vopušťák za to, že sem nevařil podělávky a byl sem celó časůfku dobrman.

Dyž sem vytahl paty z krymu, před futrama sem házel přemysla, jak povalím na domašov. Štígrem sem před jednó palušó zblikl nezašpérovanýho raka, tak sem si ho "pučil". No néni to daleko, v lochu sem byl v Bohunicách a kempuju v Kohótkách.

Dyž sem se vyplazil horajn do berglu s blemcákem až na cemru a dovalil k mýmu baráku, do třetího štoku, zblikl sem že na futrách vod mýho kéru je pichlí inčí méno. To je fest čudný kurňa. Čučím jak péro z divana, esik sem se nefelil, ale néé, su na rychtyk fleku. Prubuju do zámoša nacpat klíč, ale je to levingr. Sem teda zmačkl klingoš a futra vodmachloval ňáké pokérované nabušené ramloň. Sem mu mázl dotazník, co tadyk fachčí, že ten kér je můj. No vo tym žádná, že mně hnedka ze startu rozhodil sandál.

Mám nabořenó glocnu a naražené cemr. Výtahem sem zaplul do sklepiska, snáď aspoň tadyk budu mět klídes a hážu dófačku, že sem ešče nescháloval šecky kompoty.


Sajtna vo brněnským hantecu a těžký čurině
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky